Garantie

Reparatie binnen de garantietermijn

Gadgetshop24 geeft op alle producten minimaal 2 jaar garantie. Het product wordt gratis gerepareerd of vervangen indien reparatie niet mogelijk is. Wanneer het product binnen drie maanden na de installatie is kapot gegaan, wordt het product op locatie gerepareerd of vervangen. Wanneer het na deze periode van drie maanden gebeurt, dient u het product op te sturen. Wij proberen het defecte product altijd zo snel mogelijk te repareren. Ons streven is om dit binnen 14 dagen te doen. Als onze eigen reparatieservice het product niet kan repareren, dan wordt het product opgestuurd naar de fabrikant. In dat geval is de reparatietermijn langer. U wordt altijd door ons op de hoogte gehouden tijdens het reparatieproces. Wij behandelen reparaties binnen de garantietermijn alleen bij het meesturen van de aankoopnota. Retouren zonder aankoopnota worden niet als garantie behandeld. Hiervoor gelden de bepalingen zoals vermeld bij reparatie buiten de garantietermijn. De garantietermijn gaat niet opnieuw in na vervanging of reparatie van het product. De garantietermijn van twee jaar geldt vanaf de datum van aankoop.  Iedere garantieverplichting vervalt indien de u zelf wijzigingen of reparaties aan het geleverde goed verricht of laat verrichten, of bij beschadiging die niet het gevolg is van normaal gebruik. 

Geen garantie wordt gegeven voor gebreken die het gevolg zijn van:
a. normale slijtage
b. onoordeelkundig gebruik
c. niet of onjuist uitgevoerd onderhoud
d. brand, bliksem, overstromingen, natuurrampen, ontploffingen
e. indien er geen geldige aankoopnota of kopie van de aankoopnota aanwezig is

Verzendkosten

Bij defect van het product na 3 maanden worden de verzendkosten door ons vergoed. De risico’s van verzenden zijn voor u. Dit geldt alleen als het defecte product binnen de garantietermijn valt.

Reparatie buiten de garantietermijn

Voor defecte artikelen die buiten de garantietermijn vallen, worden standaard onderzoekskosten van €39,95 in rekening gebracht. U gaat hiermee automatisch akkoord bij het invullen en verzenden van het retourformulier. Gadgetshop24 neemt na het onderzoeken van het defecte product contact met u op.

  • U ontvangt van ons een kostenbegroting voor reparatie. Indien u akkoord gaat met het bedrag, hoeft u de onderzoekskosten niet te betalen.
  • Gaat u niet akkoord met de reparatie, dan betaalt u alleen de onderzoekskosten en sturen wij het product naar u retour.
  • Gaat u niet akkoord met de reparatiekosten, maar kiest u liever een nieuw product uit dan hoeft u ook geen onderzoekskosten te betalen.
  • U ontvangt één maand reparatie garantie. Het moet dan wel om hetzelfde defect gaan.
  • De verzendkosten en risico’s van de verzending naar Gadgetshop24 zijn voor uw rekening. De verzendkosten om het product naar u terug te sturen worden betaald door Gadgetshop24.

Algemene voorwaarden garantie

Reageert u niet op onze prijsopgave of andere meldingen van Gadgetshop24 over het defecte product, dan bewaren wij uw product maximaal 3 maanden. Na die drie maanden gaan wij ervan uit dat u het product niet wenst te repareren en u niet akkoord gaat met de onderzoekskosten. Het product wordt dan door ons vernietigd.